مقالات

چگونه با انتخاب لباس مناسب لاغرتر به نظر برسید؟ راهنمای خرید برای افراد چاق

لباس برای افراد چاق

چگونه با انتخاب لباس مناسب لاغرتر به نظر برسید؟ راهنمای خرید برای افراد چاق

به دنبال لباس برای افراد چاق هستید؟ می خواهید بدانید این دسته افراد باید چه رنگ از پارچه و چه طرحی از لباس را باید خود انتخاب کنید؟ افرادی که اضافه وزن دارند در انتخاب یک مدل مناسب از این پوشاک با چالش مواجه شده و نمی توانند انتخاب مناسبی داشته باشند. این افراد با رعایت چند نکته ساده می توانند لباس هایی خریداری کنند که لاغر تر و خوش اندام تر نشان داده شوند.

 

بهترین لباس برای افراد چاق

بهترین لباس برای افراد چاق دارای ویژگی های منحصربفردی می باشد. این افراد باید لباس هایی را انتخاب کنند که نه زیاد گشاد بوده و نه تنگ باشند. این امر سبب می شود تا فرد لاغر تر به نظر برسد. این افراد به دلیل داشتن اضافه وزن استایل و اندام مناسبی نداشته و به همین دلیل اعتماد به نفس خود را از دست می دهند. از این رو تمایلی به حضور در جامعه را نداشته و نمی توانند زندگی اجتماعی موفقی داشته باشند.

یکی از بهترین راهکار ها برای حل این مشکل، انتخاب یک لباس مناسب می باشد. این افراد با یک لباس متناسب می توانند خود را خوش اندام تر نشان داده و از این طریق با اعتماد به نفس تر خواهند شد. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید، کافیست نکاتی را رعایت کنید. با توجه به این فاکتور ها می توانید لباس های مناسب تری انتخاب کرده و خوش اندام تر به نظر برسید.

 

اصول کلی انتخاب لباس برای افراد چاق

در زمان انتخاب لباس برای افراد چاق باید نکاتی را مد نظر داشته باشید. امروزه طراحان لباس تنوع بالایی از این لباس ها را دوخته و به بازار ارائه می دهند. این امر سبب شده است تا افراد چاق راحت تر بتوانند لباس مناسبی برای خود انتخاب کنند. مهم ترین نکاتی که در انتخاب این نوع لباس ها باید به آن ها توجه داشته باشید، عبارتند از:

رنگ

این افراد نباید از رنگ های روشن برای خرید لباس استفاده کنند. این رنگ ها فرد را چاق تر نشان می دهند. از این رو بهتر است این افراد لباس هایی به رنگ های تیره تر انتخاب کنند. از طرفی آن ها باید از لباس هایی هم رنگ و یا رنگ های نزدیک به هم انتخاب کنید. اگر رنگ بلوز و شلوار این افراد زیاد با هم تفاوت داشته باشد، چاق تر به نظر می رسند. پارچه هایی که برای این کار انتخاب می کنند باید تک رنگ بوده و از انتخاب پارچه های رنگارنگ خودداری کنند.

طرح و الگو

طرح و الگو لباس افراد چاق

لباس برای افراد چاق نباید دارای طرح و الگو های خاصی باشد. این نوع لباس ها باید تا جای ممکن ساده و بدون طرح باشد. پارچه های گل دار و با طرح های شلوغ اصلا برای این افراد مناسب نیستند. از طرفی این افراد اگر می خواهند از پارچه های راه راه استفاده کنند، باید از پارچه هایی با راه راه های عمودی استفاده نمایند. راه راه های افقی این افراد را چاق تر نشان داده و اصلا برای آن ها مناسب نیستند. الگو و برش لباس ها نیز فاکتور مهم دیگری است که این افراد باید به آن توجه داشته باشند. برش این لباس ها باید تا جای ممکن ساده بوده و چین و پلیسه نداشته باشد.

انتخاب پارچه‌های مناسب برای افراد چاق

برای تهیه لباس برای افراد چاق باید به نکات زیادی توجه کنید. یکی از این موارد، توجه به جنس پارچه برای دوخت این لباس ها می باشد. این افراد نباید از پارچه های براق استفاده کنند. این نوع پارچه ها به دلیل انعکاس نور می توانند شما را چاق تر نشان دهند. از طرفی این پارچه ها نباید کشی و چسبان باشند، در این شرایط اندام شما درشت تر نشان داده می شوند. این افراد باید از پارچه های ظریف و لخت استفاده کنند تا به خوبی بر روی اندامشان نشسته و ظریف تر و لاغر تر نشان داده شوند.

یکی از نکات مهمی که این افراد باید به آن توجه کنند، استفاده از پارچه هایی با سطح صاف می باشد. اگر شما نیز جزو این دسته ازافراد هستید و می خواهید از پارچه های طرح دار استفاده کنید، باید طرح های ریز تر را انتخاب کنید. طرح های درشت در پارچه اندام این افراد را درشت تر نشان می دهد. هر چه این طرح ها ریز تر بوده و به هم نزدیک تر باشند، این افراد را لاغر تر نشان می دهند.

 

اکسسوری‌های مناسب برای افراد چاق

در کنار لباس برای افراد چاق، این افراد باید در هنگام انتخاب اکسسوری ها نیز نکاتی را رعایت کنند. مهم ترین اکسسوری هایی که این افراد برای لاغر تر دیده شدن باید به آن ها توجه کنند، عبارتند از:

 

زیورآلات

در زمان انتخاب این محصولات باید به اندازه آن ها توجه داشته باشند. دقت کنید که هر چه این اکسسوری ها بزرگ تر باشند، اندام شما را درشت تر نشان می دهند. از طرفی شما برای لاغر تر دیده شدن باید تعادل را در اندازه این لباس ها رعایت کنید. به طور مثال این افراد اگر از گوشواره بزرگی استفاده می کنید، حتما در انتخاب گردنبند باید به دنبال نمونه های ظریف تر و سبک تری باشند. شما برای خوش اندام تر دیده شدن باید به رنگ این اکسسوری ها نیز توجه کنید. برای این کار می توانید از رنگ های سیاه، زرد تیره، نقره ای، آبی و یا رنگ طلایی مات استفاده کنید.

کفش: تاثیر کفش پاشنه بلند در استایل

تاثیر کفش پاشنه بلند در استایل

یکی دیگر از اکسسوری هایی که شما برای رسیدن به این هدف باید به آن توجه کنید، کفش ها هستند. شما در کنار لباس برای افراد چاق باید به این اکسسوری نیز توجه داشته باشید. بهترین نمونه از این کفش ها، نوع پاشنه بلند آن ها می باشد. شما با استفاده از این نوع کفش ها کشیده تر و لاغر تر به نظر می رسید. البته دقت داشته باشید که این کفش ها نباید در قسمت مچ دارای بند باشند، علت این امر آن است که این بند چاقی پشت پای شما را بیش تر نشان می دهند. در انتخاب این کفش ها باید به نوع پاشنه آن ها نیز توجه داشته باشید. پاشنه این کفش ها نباید بیش از حد باریک و یا زیادی پهن باشند.  

کیف و سایر اکسسوری ها

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که علاوه بر لباس برای افراد چاق باید به موارد دیگری نیز در استایل خود توجه کنید. یکی از این اکسسوری ها، کیف می باشد. شما باید برای انتخاب این اکسسوری ها حتما علاوه بر وزن به قد خود نیز توجه کنید. اگر در عین حال که چاق هستید قد کوتاهی نیز دارید، نباید از نمونه های بزرگی از این کیف ها استفاده کنید. شما در این شرایط باید از کیف هایی با ابعاد کوچک و یا متوس استفاده کنید. حال اگر در عین چاق بودن قد بلندی دارید، بهتر است از نمونه هایی مربعی و یا مستطیلی این محصولات استفاده کنید. دقت داشته باشید که این کیف ها باید بند بلندی داشته باشند. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که کیف های گرد و دایره ای شکل اصلا برای این افراد مناسب نیستند.

 

اشتباهات رایج در لباس پوشیدن افراد چاق

بسیاری از افراد در انتخاب لباس برای افراد چاق با چالش مواجه می شوند. این افراد در انتخاب پارچه و مدل لباس ها اشتباه کرده و متاسفانه چاق تر به نظر می رسند. اشتباهات رایجی که این افراد در انتخاب لباس مرتکب می شوند، عبارتند از:

انتخاب نادرست رنگ و طرح

یکی از اشتباهات رایجی که این افراد انجام می دهند، انتخاب نادرست رنگ و طرح لباس ها می باشد. گاهی اوقات افراد برای این کار از رنگ های روشن و شاد استفاده می کنند. این رنگ ها شما را چاق تر و بد اندام تر نشان می دهند. برخی افراد نیز در انتخاب طرح این لباس ها دچار مشکل می شوند. انتخاب پارچه هایی با طرح های راه راه افقی و یا طرح هایی با گل های درشت رایج ترین اشتباهاتی هستند که این افراد مرتب می شوند.

لباس‌های بیش از حد تنگ یا گشاد

اشتباهات رایج در لباس پوشیدن افراد چاق

این مورد نیز یکی دیگر از اشتباهات رایج در انتخاب لباس برای افراد چاق می باشد. این افراد نباید لباس هایی بیش از حد تنگ و یا گشاد استفاده کنند. لباس های بیش از حد تنگ برجستگی های بدن این افراد را بیش تر نشان داده و آن ها چاق تر به نظر می رسند. از طرفی انواع گشاد این لباس ها نیز سایز بدن شما را بزرگ تر نشان داده و باز هم شما را درشت تر نشان می دهد.

 

کلام آخر

بهترین لباس برای افراد چاق دارای خصوصیات و ویژگی های منحصر بفردی می باشد. این نمونه از لباس ها باید متناسب با اندام شما بوده و نباید بیش از حد گشاد و یا تنگ باشند. از طرفی این لباس ها باید با استفاده از پارچه های ساده و یا با طرح های راه راه عمودی دوخته شده و به رنگ های تیره تر و تک رنگ باشند.

 

سوالات متداول

  1. بهترین مدل دامن برای خانم های چاق کدامند؟

بهترین مدل دامن برای این افراد دامن های تنگ و کوتاه و یا دامن بلند و راسته می باشد.

  1. کدام شلوار ها برای خانم های چاق ممنوع هستند؟

این دسته از خانم ها هرگز نباید از شلوار های گشاد، لگ و ساپورت ها استفاده کنند.

  1. آیا لباس های کمربند دار برای افراد چاق مناسب هستند؟

بله، این نوع لباس ها می توانند به خوش استایل تر شدن و لاغر تر نشان دادن افراد چاق کمک می کنند.

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *