مقالات

راهنمای خرید عینک رانندگی در شب

عینک برای رانندگی در شب

راهنمای خرید عینک رانندگی در شب

بسیاری از افراد هنگام رانندگی در شب دید کافی نداشته و از این موضوع رنج می برند. شما نیز با این مشکل مواجه شده و به دنبال عینک برای رانندگی در شب هستید؟ شرکت های مختلف مدل های متنوعی از این عینک ها را تولید کرده و به بازار می فرستند. با کمی دقت و بررسی می توانید به راحتی نمونه مناسبی از آن ها را انتخاب کرده و خریداری نمایید.

 

بهترین عینک برای رانندگی در شب

برای آشنایی با بهترین عینک برای رانندگی در شب خوب است که ابتدا این محصولات را بهتر بشناسیم. افراد در هر سنی ممکن است با این اختلال مواجه شده و در هنگام رانندگی دید کافی نداشته باشند. البته این مشکل در افراد بالای ۴۰ سال بیش تر مشاهده شده است. در این مواقع متخصصین عینک هایی را به افراد توصیه می کنند که به عینک رانندگی در شب معروف هستند. این عینک ها با شیشه های رنگی و در طرح های مختلفی تولید شده و به وضوح دید در رانندگی کمک می کنند. این عینک ها در حقیقت دارای لنز زرد رنگی هستند که پرتو های مضر نوری را جذب کرده و از این طریق به دید بهتر افراد کمک می کنند. این عینک ها نور های مزاحم را از بین می برند و شما راحت تر می توانید جلو و اطراف خود را در رانندگی ببینید.

 

چرا نیاز به عینک رانندگی در شب داریم؟

بهترین عینک برای رانندگی در شب

عینک برای رانندگی در شب عملکرد ویژه ای دارد. این عینک ها میزان تابش و درخشندگی منابع نوری را کاهش داده و شرایطی فراهم می کنند تا راننده بتواند در محیط های تاریک دید مناسبی داشته باشد. این نوع عینک ها دارای لنز های مخصوصی هستند که به افزایش کنتراست کمک کرده و در نتیجه می توان اشیاء را واضح تر مشاهده کرد.

با کمک این عینک ها می توان رانندگی راحت تری را در شرایط مه آلود نیز تجربه کرد. این محصولات مطابق با تکنولوژی خاصی طراحی شده و می توانند از چشم ها در برابر نور آبی ساطع شده توسط ترافیک روبرو محافظت کنند. این نوع نور انرژی بالا و طول موج کمی دارد. از این رو باعث خیرگی چشم ها شده و تحریک پذیری را به دنبال دارد. از این رو باید از نفوذ این نور به داخل چشم ها جلوگیری شود.

 

ویژگی های یک عینک مناسب برای رانندگی در شب

بهترین عینک برای رانندگی در شب باید دارای ویژگی ها و مشخصات منحصربفردی باشد. مهم ترین فاکتور هایی که در بررسی ویژگی های این محصولات باید به آن ها توجه شود عبارتند از:

 

رنگ، تراکم و نوع عدسی

مناسب ترین نمونه از این عینک ها آن هایی هستند که لنز هایی به رنگ قهوه ای، خاکستری و یا کهربایی دارند. این رنگ ها در دید افراد اختلال ایجاد نکرده و برای رانندگی بسیار مناسب هستند. البته این رنگ ها بیش تر برای رانندگی در روز مناسب هستند. اگر به دنبال یک نمونه مناسب از این محصولات برای استفاده در شب هستید، خوب است بدانید که لنز های شفاف مناسب ترین گزینه هستند. از طرفی بهترین نمونه از این عدسی ها برای مناطق ساحلی و جاده های صاف و کویری، نوع پلاریزه آن ها می باشد. این محصولات میزان نور منعکس شده از سطح جاده را به شدت کاهش داده و در نتیجه دید مناسب تری خواهید داشت.

 

پوشش ضد تابش و ضد انعکاس

ویژگی های عینک مناسب برای رانندگی در شب

این نوع عینک ها دارای پوشش ضد انعکاس هستند. این نوع عینک ها بازتاب های نور چراغ های خیابان و سایر خودرو ها که چشم ها را آزار داده و دید را کم می کند را حذف می نمایند. این پوشش ها کنتراست تصاویر را افرایش داده و از این طریق نیز به افزایش دید در افراد کمک می کنند.

 

مشکلات چشمی مرتبط با رانندگی در شب

شاید بخواهید بدانید عینک برای رانندگی در شب برای چه افرادی مناسب است. این عینک ها برای استفاده سایرین توصیه می شود اما برخی از افراد به استفاده از آن ها نیاز مبرم دارند. یکسری از افراد در هنگام رانندگی در شب با مشکلات خاصی مواجه می شوند که باید حتما برای دید بهتر از این محصولات استفاده کنند. مهم ترین مشکلات چشمی که باعث اختلال در دید افراد در هنگام رانندگی می شوند، عبارتند از:

 

گلوکوم

این عارضه که بیش تر در افراد بالای ۴۰ سال مشاهده می شود، یکی از علل اختلال دید در هنگام رانندگی می باشد. این مشکل موجب نقص در میدان دید شده و بینایی فرد را در رانندگی کم می کند.

 

کاتاراکت

افرادی که با این عارضه مواجه شده اند نور خودرو های جلویی آن ها را بسیار آزار می دهد. در نتیجه میدان دید آن ها را کاهش داده و در رانندگی به خصوص در شب ها با چالش های بزرگی روبرو می شوند.

 

عمق دید

برخی از افراد عمق دید مناسبی نداشته و با این مشکل در رانندگی مواجه می شوند. این افراد نمی توانند فاصله با دیگر خودرو ها را به درستی تشخیص داده و در نتیجه تصادف می کنند. این دسته از انسان ها به عینک برای رانندگی در شب نیازمند هستند.

 

کوررنگی

افرادی که به کوررنگی قرمز مبتلا هستند، در هنگام انجام این کار با مشکلات متعددی مواجه می شوند. این افراد نمی توانند نور قرمز مربوط به چراغ ترمز خودرو جلویی را به درستی تشخیص داده و در نتیجه با آن برخورد می کنند. این عارضه نیز مشکلات زیادی در رانندگی افراد ایجاد می کند.

 

 دوبینی

گاهی اوقات افراد با این اختلال در دید مواجه می شوند. این انسان ها نیز نمی توانند رانندگی ایمنی داشته و با مشکلات متعددی در حین رانندگی مواجه می شوند.

 

عینک های تجویزی و بدون نسخه برای رانندگی در شب

عینک بدون نسخه برای رانندگی در شب

انتخاب و خرید عینک برای رانندگی بسیار ساده است و با رعایت یکسری نکات می توانید نمونه مناسبی از آن ها را خریداری کنید. یکی از بزرگ ترین مزایای این نوع عینک ها آن است که نیاز به نسخه پزشک ندارند. شما می توانید با توجه به شرایط دید خود در هنگام رانندگی و رعایت استاندارد ها یک نمونه مناسب از آن ها را انتخاب کرده و خریداری کنید.

بهترین نمونه از این محصولات آن هایی هستند که لنز هایی به رنگ کهربا دارند. این تناژ رنگی کنتراست را افزایش داده و در نتیجه به وضوح دید افراد کمک می کند. همچنین با این نوع عینک ها می توانید در تاریکی ها نیز دید بهتری داشته باشید.

اگر چشمان صعیفی داشته و مجبور به استفاده از عینک طبی هستید نیز برای شما راهکار های زیادی داریم‌. در این شرایط شما می توانید یک پوشش ضد تابش خیره کننده بر روی شیشه عینک خود بگذارید. این پوشش تابش خیره کننده نور را جذب کرده و آرامش را به چشم ها باز می گرداند. شما در این شرایط همچنین می توانید از پوشش ضد انعکاس بر روی شیشه عینک خود استفاده کنید. با این کار انعکاس نور کم تر شده و دید بهتری در هنگام رانندگی خواهید داشت.

 

مزایا و معایب استفاده از عینک رانندگی در شب

استفاده از عینک برای رانندگی در شب می تواند با مزیت ها و فواید زیادی برای افراد همراه باشد. مهم ترین مزایای استفاده از این نوع عینک ها عبارتند از:

 

  • این عینک ها به کاهش نور آبی کمک می کنند
  • انعکاس نور در چشم ها را کاهش می دهند.
  • آسیب های وارده به چشم در حین رانندگی را به شدت کم می کنند.
  • افزایش کنتراست و واضح تر دیده شدن اشیاء
  • تنوع زیاد در طرح و مدل
  • حواس پرتی ناشی از تابش نور های محیط با کمک این عینک ها به شدت کاهش می یابد.

البته دقت داشته باشید که این محصولات در کنار مزیت هایی که دارند ممکن است با معایبی نیز برای افراد همراه باشند. مهم ترین عیوب استقاده از این نوع عینک ها عبارتند از:

  • دید دشوار در محیط های کم نور
  • منع استفاده در مناطق تاریک
  • عدم کمک به بهبود بینایی در شب
  • ناتوانی چشم در دید عابران پیاده
  • و …

کلام آخر

افرادی که در هنگام رانندگی با مشکل دید مواجه هستند می توانند از روش های مختلفی کمک بگیرند. یکی از بهترین و موثر ترین نمونه از این روش ها استفاده از عینک برای رانندگی در شب می باشد. این نوع عینک ها میزان نور آبی و انعکاس نور را به شدت کاهش داده و از طرفی کنتراست را برای دید بهتر اشیاء زیاد می کنند. از این رو با کمک این عینک ها دید بهتری داشته و می توانید ایمن تر رانندگی کنید.

 

سوالات متداول

  1. در زمان خرید این عینک ها به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟

باید به برند سازنده این محصولات دقت داشته و قبل از خرید حتما از اصل بودن آن ها مطمئن شوید.

  1. قیمت این عینک های مخصوص رانندگی چقدر است؟

این عینک ها را با توجه به برند سازنده، میزان کیفیت، نوع متریال های به کار رفته و … قیمت گذاری می کنند.

  1. آیا مدل این عینک ها نیز با هم تفاوت دارد؟

بله، شما می توانید اشکال و ابعاد مختلفی از این عینک ها را در فروشگاه های معتبر مشاهده کرده و خریداری کنید.​

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *