مقالات

تمیز کردن کفش سفید

تمیز کردن کفش سفید

تمیز کردن کفش سفید

قصد تمیز کردن کفش سفید را دارید؟ می خواهید لکه های ایجاد شده بر روی این کفش ها را از بین ببرید؟ برای ساخت این محصولات از مواد اولیه متریال های مختلفی استفاده می شود. از این رو نحوه تمیز کردن هر یک از آن ها با دیگری متفاوت می باشد.

تمیز کردن کفش سفید

پاک کردن لکه از کفش سفید

برای تمیز کردن کفش سفید از روش های مختلفی می توان استفاده کرد. کفش هایی که به این رنگ تولید می شوند بسیار زیبا و جذاب هستند. از طرفی به دلیل رنگ خنثی که دارند با انواع استایل ها هماهنگ می شوند. یکی از بزرگ ترین معایب این نوع کفش ها، زود به زود کثیف شدن آن ها می باشد. از این رو افرادی که این رنگ را برای کفش خود انتخاب می کنند باید انسان هایی تمیز و در عین حال مسئولیت پذیر باشند. برای محافظت از این کفش ها و تمیز کردن مناسب آن ها اقدامات مختلفی می توانید انجام دهید. مهم ترین روش ها برای انجام این کار عبارتند از:

  • مایع سفید کننده

برای تمیز کردن کفش سفید می توانید از این ماده استفاده کنید. این محصول حاوی سدیم هیدروکسید بوده و می تواند در از بین بردن لکه کفش ها بسیار موثر باشند. این مواد باید به نسبت یک به پنج با آب مخلوط شده و سپس مورد استفاده قرار بگیرد. دقت داشته باشید که به هنگام استفاده از این ماده شوینده باید از ماسک و دستکش استفاده کرده و فقط مقدار مناسبی از آن را بر روی لکه ها بریزید.

  • شامپو

برای تمیز کردن این کفش ها می توانید از شامپو استفاده کنید. این ماده در از بین بردن لکه های روغنی بسیار موثر است. برای استفاده از این ماده باید کمی از آن را بر روی دستمال و یا یک مسواک ریخته و به آرامی بر روی کفش بکشید.

 

بهترین روش های تمیز کردن کفش سفید

تمیز کردن کفش سفید با خمیر دندان

اگر برای تمیز کردن کفش سفید با چالش مواجه شده اید، خوب است بدانید که برای این کار از مواد مختلفی می توان استفاده کرد. مهم ترین و موثر ترین نمونه از این مواد عبارتند از:

  • ترکیب آب و پروکساید هیدروژن

برای این کار می توانید کمی پروکساید هیدروژن را با آب مخلوط کرده و محلول حاصل را بر روی لکه ها بکشید. با این کار در مدت زمان کوتاهی همه لکه ها رفته و نابود می شوند.

  • جوش شیرین و آب

شما می توانید برای تمیز کردن کفش سفید از این محلول نیز استفاده کنید. این محلول اثر پاک کنندگی بسیار قوی داشته و اکثر لکه ها را می توان با کمک آن تمیز کرد.

  • خمیر دندان

بسیاری از افراد برای این کار از خمیر دندان استفاده می کنند. این ماده با قدرت زیادی لکه های موجود بر روی کفش را از بین برده و آن ها را تمیز می کند.

  • پودر بچه

برای تمیز کردن کفش سفید از روش های مختلفی می توان استفاده کرد. یکی از این راهکار ها، استفاده از پودر بچه می باشد. در این روش باید این پودر را با کمی آب گرم ترکیب کرده و یک خمیر درست کنید. ابتدا گل و لای را از روی کفش زدوده و سپس این خمیر را برروی آن بکشید. با این کار همه لکه ها از بین رفته و کفش کاملا تمیز و سفید می شود.

  • جوش شیرین و سرکه

برخی از افراد برای این کار از ترکیب جوش شیرین و سرکه استفاده می کنند. برای تهیه این محلول باید جوش شیرین را با سرکه و آب ترکیب کرده و یک ماده پاک کننده قوی برای از بین بردن این لکه ها درست کنید.

 

نکات مهم در تمیز کردن کفش ها

روش شستن کفش سفید

برای تمیز کردن کفش سفید باید نکات مختلفی را مد نظر داشته باشید. این کار به دلیل سفید بودن رنگ کفش ها، کمی حساس بوده و باید بر اساس اصول خاصی انجام گیرد.

  • اگر جنس این کفش جیر باشد، باید در انتخاب دمای آب دقت بیش تری داشته باشید. این نکته را مد نظر خود قرار دهید که آب گرم به این نوع کفش ها آسیب می رساند.
  • هرگز برای شستن این کفش ها از ماشین لباسشویی استفاده نکنید. این محصولات باید حتما با دست شسته شوند.
  • قبل از خروج از خانه بر روی این کفش ها از محلول ضد لک و یا ضد آب استفاده کنید. با این کار از کفش محافظت شده و دیر تر کثیف می شوند.
  • به محض ورود به خانه و یا قبل از خروج از منزل حتما آن ها را با حوصله و دقت تمیز کنید. با این کار لکه ها زود تر تمیز شده و بر روی کفش ها ماندگار نمی شوند.
  • به محض شستن این کفش ها، باید سریع آن ها را خشک کنید. برای این کار می توانید از پنکه و یا بخاری استفاده کنید. با این کار از آسیب رسیدن به کفش جلوگیری شده و طول عمر آن افزایش می یابد.
  • برای محافظت از آن ها باید مکان خشک و دور از نور آفتاب برای آن ها انتخاب کنید. اگر این محصولات در مقابل نور مستقیم خورشید قرار بگیرند، به سرعت خراب شده و آسیب می بینند.

 

کلام آخر

برای تمیز کردن کفش سفید از روش های مختلفی می توان استفاده کرد. این کفش ها را باید حتما با دست و بدون استفاده از ماشین لباسشویی بشوید. برای از بین بردن لکه های موجود بر روی آن ها می توانید از مواد شوینده و پاک کننده مختلفی استفاده کنید. بهتر است قبل از استفاده از این مواد در مورد آن ها اطلاعات کاملی به دست آورده و نمونه هایی را انتخاب کنید که با جنس کفش شما سازگار باشد.

سوالات متداول

  1. موثر ترین روش برای تمیز کردن کفش سفید کدام است؟

بهترین و موث ترین روش برای این کار استفاده از محلول جوش شیرین و سرکه می باشد.

  1. اگر از مواد سفید کننده بیش از حد استفاده کنید، کفش های سفید چه آسیبی می بینند؟

در این شرایط کفش ها نه تنها سفید نشده بلکه لکه های زرد رنگی بر روی آن ها پدیدار می شود.

  1. آیا هر روز باید کفش های سفید را تمیز کرد؟

بله، اگر این کار را انجام دهید، لکه ها ماندگار نشده و به سرعت از بین می روند.​

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *