مقالات

تفاوت‌های لباس شب و مجلسی: چگونه در هر مراسم بدرخشیم؟

تفاوت لباس شب و لباس مجلسی

تفاوت‌های لباس شب و مجلسی: چگونه در هر مراسم بدرخشیم؟

بسیاری از افراد می خواهند بدانند منظور از لباس شب چیست؟ این نوع لباس ها چه تفاوت هایی با لباس مجلسی دارند؟ برخی از خانم ها این لباس را با لباس مجلسی یکی می دانند. در حالی که این لباس کاملا با لباس مجلسی متفاوت بوده و در سبک های خاص تری دوخته می شود. همجنین اگر به دنبال لباس شب یا لباس مجلسی با طراحی‌های خاص و جذاب هستید، پیشنهاد می‌کنیم از خرید از زارا ترکیه غافل نشوید، جایی که می‌توانید جدیدترین مدل‌ها را پیدا کنید.

تفاوت های اصلی بین لباس شب و لباس مجلسی

برای انتخاب و خرید یک لباس مناسب برای شرکت در مجالس و مراسم مختلف، خوب است که این نوع لباس ها را با دیگر نمونه ها مقایسه کنیم. لباس شب از لحاظ های مختلفی با لباس مجلسی تفاوت دارد. این نوع لباس ها نسبت به لباس مجلسی در مدل ها و طراحی های پیچیده تری دوخته می شوند. برای طراحی مدل و دوخت این نوع لباس به زمان بسیار زیاد تری نیاز بوده و اغلب پارچه بیش تری برای دوخت نیاز دارند.

از طرفی پارچه به کار رفته در دوخت این سبک از لباس ها بسیار مرغوب بوده و ارزشمند تر از پارچه های لباس مجلسی می باشند. علاوه بر همه این ها، بر روی این لباس ها از مهره دوزی، پولک دوزی، گل دوزی و … استفاده شده و به خوبی تزئین می شوند. این در حالی است که این گونه اقدامات کم تر بر روی لباس مجلسی انجام می گیرد. این نوع لباس ها معمولا بلند بوده و پف هستند.

 

تعریف و ویژگی های لباس شب

 

می خواهید بدانید برای شرکت در مهمانی های شبانه خاص از چه نوع لباسی باید استفاده کنید؟ لباس شب یکی از انواع لباس هایی است که برای حضور در این مجالس بسیار مناسب است. این نوع لباس ها سبکی از لباس زنانه فانتزی می باشد که بسیار زیبا و جذاب هستند. برای دوخت این لباس ها بیش تر از پارچه هایی مانند گیپور، ساتن، ابریشم و تور استفاده می کنند. برخی از افراد این نوع لباس ها را با لباس مجلسی و یا لباس خواب اشتباه می گیرند.

برای آن که بتوانید در مهمان های بزرگ به خوبی بدرخشید، خوب است که این نوع لباس ها را به تن کنید. این نوع لباس ها را در رنگ ها و مدل های مختلفی می دوزند. معمولا این سبک از لباس ها تک رنگ بوده و دارای زرق و برق های زیادی هستند. سنگ دوزی، پولک دوزی و گل دوزی های مختلفی بر روی این لباس ها اجرا شده و آن ها را نسبت به سایر لباس ها متمایز می کند.

 

تعریف و ویژگی های لباس مجلسی

لباس شب چیست؟

برای شناخت لباس شب خوب است که به تعریف لباس مجلسی نیز بپردازیم. این مدل از لباس ها نسبت به لباس شب ساده تر بوده و در مراسم های بیش تری کاربرد دارد. از طرفی این مدل از لباس های زنانه در مدل ها و با پارچه های مختلفی دوخته می شوند. تنوع مدل و پارچه های استفاده در دوخت این لباس ها نسبت به لباس شب بیشتر است.

از این رو افراد می توانند علاوه بر پارچه های ارزشمند و بسیار گران قیمت، با نمونه های ساده تری از این پارچه ها نیز لباس مورد نظر را بدوزند. این لباس ها نسبت به لباس شب به پارچه کم تری نیاز داشته و معمولا پف نبوده و حالت راسته و یا ماهی دارند. همچنین این نوع لباس ها کم تر مهره بافی و پولک دوزی شده و معمولا با یک نوع پارچه دوخته می شوند. برای جلب توجه بیش تر در مهمانی ها کافیست که این نوع لباس ها را به همراه اکسسوری های مناسب استفاده کنید.

 

انواع مختلف لباس شب و کاربرد های آن

انواع لباس شب

برای آشنایی بیش تر با لباس شب خوب است که با انواع آن ها آشنا شویم. این نوع لباس ها را در مدل های مختلفی تولید می کنند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • لباس شب کلوش

نمونه ای از لباس شب را با این مدل می دوزند. این نوع لباس ها بالا تنه جذبی داشته و از کمر به پایین گشاد طراحی می شوند. این مدل از لباس ها برای خانم هایی با بالا تنه کوچک و پایین تنه درشت مناسب هستند.

  • لباس شب جذب

این نوع لباس ها بسیار ساده بوده و برش خاصی ندارند. این لباس ها کاملا جذب بدن شده و اندام افراد را به خوبی نشان می دهند. خانم ها با هیکل ساعت شنی بهترین گزینه برای پوشیدن این مدل لباس شب هستند.

  • لباس شب شیفت

اگر به دنبال یک لباس شب ساده و غیر رسمی هستید، این مدل ها انتخاب های مناسبی برای شما هستند. این نوع لباس ها کوتاه بوده و بدون آستین طراحی می شوند.

  • لباس های نامتقارن

تمام اصول قرینگی در دو طرف این لباس ها رعایت نشده است. این غیر قرینگی بیش تر در قسمت های آستین، قد لباس و یا در قسمت بالا تنه مشاهده می شود.

  • لباس شب دکلته

در این نوع لباس ها قسمت بالای سینه باز طراحی شده و هیچ گونه بند ثابتی در این قسمت قرار ندارد. این نوع لباس ها به دلیل داشتن بالاتنه لخت برای بانوانی که سرشانه ی پهنی دارند، اصلا مناسب نمی باشد. این مدل از لباس شب برای افرادی با شانه های باریک، دستان کشیده و سینه های کوچک بسیار مناسب هستند.

 

نکات مهم در انتخاب لباس شب و لباس مجلسی

خرید لباس شب

در انتخاب لباس شب و لباس های مجلسی مختلف باید نکاتی را مد نظر داشته باشد. مهم ترین اصولی که در زمان انتخاب و خرید این نوع لباس ها باید به آن ها توجه کنید، عبارتند از:

  • توجه به پارچه

برای دوخت این لباس ها از پارچه های مختلفی استفاده می کنند. شما بر اساس سلیقه خود و سبک مراسمی که می خواهید در آن شرکت کنید، باید از پارچه مناسبی برای این کار استفاده نمایید. در زمان انتخاب پارچه این لباس ها باید به نوع اندام خود نیز توجه داشته باشید.

  • مدل لباس

شما باید بر اساس اندام خود نمونه مناسبی از این لباس ها را انتخاب کنید. مدل یقه این لباس ها باید طبق استاندارد های خاصی انتخاب شود.

یقه قایقی: این مدل از لباس ها بیش تر برای افرادی با بالا تنه درشت، سرشانه های پهن و بازو های گوشتی مناسب هستند.

یقه گرد: خانم ها با بالاتنه ظریف و کوچک بهتر است که این مدل یقه را برای لباس خود انتخاب کنند.

یقه هالتر: افرادی که شانه های درشت و تو پری دارند، این مدل لباس ها را می توانند انتخاب کنند.

یقه هفت: این مدل یقه برای افرادی با بالا تنه بزرگ تر مناسب می باشند.

  • رنگ لباس

در زمان انتخاب لباس شب باید به این فاکتور مهم نیز توجه داشته باشید. شما باید بر اساس نوع اندام و رنگ پوست خود نمونه مناسبی از این لباس ها را انتخاب کرده و خریداری نمایید.

رنگ لباس برای پوست سرد: صورتی، آبی یخی، زرد کم رنگ، سفید، سرمه ای، خاکستری و بنفش تیره بهترین و مناسب ترین رنگ ها برای این افراد می باشند.

رنگ لباس برای پوست گرم: این افراد بهتر است که از رنگ هایی مانند کرم، بژ، هلویی، قهوه ای، طلایی، کهربایی، مرجانی، زیتونی و … استفاده کنند.

 

تفاوت در طراحی، جزئیات و موقعیت های استفاده

فرق لباس شب و مجلسی

لباس شب و لباس مجلسی تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. مهم ترین و عمده ترین نمونه از این تفاوت ها عبارتند از:

تفاوت در طراحی و جزئیات آن

این دو نوع لباس از نظر طراحی با هم تفاوت دارند. لباس شب نسبت به نوع دیگر این لباس های طرح های پیچیده تری داشته و از المان هایی مانند منجوق، پولک، گل های تزئینی و … در دوخت آن ها استفاده می شود. این در حالی است که لباس مجلسی نسبت به نوع دیگر این لباس ها طراحی ساده تری دارد. آزادی عمل در طراحی این نوع لباس ها کم تر بوده و بیش تر به سبک های کلاسیک طراحی شده و دوخته می شوند.

تفاوت در موقعیت های استفاده

این لباس ها از نظر نوع کاربری نیز با هم تفاوت دارند. در حقیقت نوع مراسمی که از لباس شب در آن ها استفاده می شود کاملا با مراسمی که از نوع دیگر این لباس ها می توان استفاده کرد، تفاوت دارد. در مهمانی های بزرگ با تشریفات خاص باید به دنبال نمونه های خاص تری از این لباس ها باشید. بنابراین برای شرکت در این مراسم باید از لباس شب استفاده کنید. در مقابل برای شرکت در مهمانی های کوچک تر، دورهمی های دوستانی و یا جشن تولد ها نیازی به پوشیدن این نوع لباس نیست. در این مراسم بهتر است که از لباس های مجلسی استفاده کنید.

 

کلام آخر

در انتخاب لباس شب باید نکاتی را مد نظر داشته باشید. اولین گام این است که بدانید که این مدل از لباس ها با لباس مجلسی تفاوت های عمده ای دارند. از طرفی این نوع لباس ها بسیار پر زرق و برق بوده و در مدل ها و سبک های خاصی دوخته می شوند. برای شرکت در مهمانی های بزرگ و مجلل می توانید نمونه مناسبی از این لباس ها بر اساس اندام، رنگ پوست و سلیقه خود انتخاب کرده و به تن کنید.

 

سوالات متداول

لباس شب چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

لباس شب لباسی فانتزی و مجلل است که برای مهمانی‌های شبانه طراحی شده و معمولاً از پارچه‌های مرغوب و تزئینات خاص ساخته می‌شود.

 

تفاوت لباس شب و لباس مجلسی در چیست؟

لباس شب معمولاً طراحی پیچیده‌تری دارد و از پارچه‌های گران‌قیمت‌تری استفاده می‌شود، در حالی که لباس مجلسی ساده‌تر و برای مراسم‌های مختلف مناسب‌تر است.

 

چگونه می‌توانم لباس شب مناسبی انتخاب کنم؟

با توجه به نوع مراسم، اندام و رنگ پوست خود، پارچه و مدل لباس را انتخاب کنید.

 

آیا لباس شب برای همه افراد مناسب است؟

انتخاب لباس شب بستگی به فرم بدن و سلیقه فردی دارد؛ برخی مدل‌ها برای افراد با اندام‌های خاص مناسب‌تر هستند.​

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *