ترندیول یک فروشگاه و بوتیک ترک معروف در صنعت مد است. ترندیول از اقتصاد در حال رشد ترکیه کمک گرفته و به معروفترین و پرفروشترین مرجع آنلاین مد در خاورمیانه و آفریقای شمالی تبدیل شده است. کارکنان سخت کوش ترندیول در خرید از ترندیول همه مشتریان به صورت یک به یک در کنارشان خواهند بود. علاوه بر ارائه برندهای ترکیه و جهانی، خود ترندیول نیز دارای برند مخصوص خودش است.
با ترندیول 24 ساعت هر روز هفته میتوانید از بوتیکهای مارک دنیا دیدن و خرید کنید. امکان خرید مستقیم از ترندیول ترکیه میتواند فرصتی استثنایی برای ایرانیان باشد. مد یکی از سریعترین و به روز ترین صنایع جهان است. مدهای جدید نه تنها فروشگاهها بلکه تمام صفحات اجتماعی را نیز پر میکنند.
برای این که بتوانید پا به پای این صنعت حرکت کنید، به مرجعی مطمئن نیز نیازمندید. ترندیول یک فروشگاه آنلاین لباس است که با تنوع مارکها و قیمتهای خود شما را شگفتزده خواهد کرد.
امروزه ترندیول به 12 میلیون زن خدمت رسانی میکند. علاوه بر آن ترندیول پرتالی برای خرید از برندهای مشهور جهانی است، با خرید مستقیم از سایت ترندیول میتوانید به بسیاری از مارکهای محلی کمیاب ترک نیز دسترسی داشته باشید. این شرکت علاوه بر این که به فروش محصولات دیگر برندها میپردازد، نسبت به ارائه برند خود نیز به موفقیت رسیده است. در حال حاضر برند ترندیول ، 38% درآمد این فروشگاه را از آن خود کرده است.
ترندیول دارای 2 هزار نیرو است. قدرت خلاقیت تیم ترندیول به ارزش این شرکت افزوده است. محیط کاری که در ترندیول فراهم شده برای آنها به گونهای است که آنها را تشویق نموده و حتی با ساعتهای کاری بالا آنها را خسته نمیکند. از نقاط قوت تیم ترندیول بهترین کارایی در کمترین زمان است.
با ترندیول خودتان باشید!
سبک پوشش و استایل هر شخص در جامعه را میتوان نشانهای از تفکر و شخصیت او دانست. با دیدن سبک هر شخص میتوان به ایدهای اولیه درباره او رسید. دنیایی را تصور کنید که در آن همه یک نوع لباس بپوشند، جایی که همه یک سبک دارند و یک چیز را دوست داشته باشند. همچنین دنیایی چندان رنگین و جالب نخواهد بود.
متاسفانه بیشتر افراد برای پوشش خود مثل بقیه افراد نسل قبل عمل میکنند. در حالی که امروزه و در سال 2019 آن قدر صنعت مد پیشرفت کرده است که میتوانند سبک و سلیقه خود را یافته و بپوشند. ترندیول در این زمینه به صورت چشمگیر عمل کرده و با تنوع محصولات خود پاسخگوی آنچه در ذهن هر شخص وجود دارد خواهد بود. شما میتوانید با ترکیب لباسها و محصولات مختلف، در هر مجلسی بدرخشید.
مد و سبک دو چیز متفاوت هستند اما از بسیاری از جهات تشابه دارند. مد در واقع همان ظاهری است که در مدتی از زمان رایج میگردد. ولی از طرفی دیگر سبک بیشتر درباره نشان دادن شخصیت شما از طریق لباس بوده و تاریخ انقضا ندارد. مد میتواند در دادن الهام و ایده در عملی ساختن سبک به شما کمک کند. کیالوکس در خرید آنلاین از ترندیول و کمک به شما برای پیروی از مد و یا رسیدن به سبک دلخواهتان به شما کمک خواهد کرد.
پتانسیل رشد تجارت خرید آنلاین از ترکیه
وقتی دمت موتلو هشت سال پیش هاروارد را ترک کرد تا ترندیول را راهاندازی کند، دوستان و خانوادهاش کار او را اشتباهی بزرگ دانستند. اما برخلاف دیدگاه همگان، باور موتلو به ترندیول و تجارت آنلاین درست از آب درآمد و ترندیول به معروفترین فروشگاه اینترنتی لباس زنانه در ترکیه و منطقه تبدیل شد و توانست نظر سرمایهگذاران خارجی را به خود جذب کند.
دمت موتلو میگوید:
"اگر طرح تجاری درست باشد و بتوان افراد جوان را هدف قرار داد، تجارت آنلاین در ترکیه دارای پتانسیل زیادی است. این پتانسیل حتی از ایالات متحده و اروپا بیشتر است. من به جمعیت جوان ترکیه و اقتصاد پر تکاپوی آن ایمان دارم."
ترکیه دارای جمعیت 79 میلیون نفر با میانگین سن 30 سال است. درصد جوانی این کشور از اروپا نیز بیشتر است. جوانان ترک به تازگی در حال آشنایی با فنآوری هستند. اکنون 94 درصد جمعیت این کشور از تلفن همراه و برنامههای کاربردی آن استفاده میکنند. میانگین بازدیدکنندگان سایت ترندیول در سال 2016، ماهانه 35 میلیون نفر بوده است. این آمار 20 برابر بیشتر از شلوغترین پاساژهای مد در کشور ترکیه میباشد.
ترکیه و صنعت مد
از حوزه پوشاک گرفته تا دکوراسیون، مدهای فوقالعاده ترکیه را نمیتوان نادیده گرفت. امروزه خرید از ترکیه حتی برای شرکتهای غربی نیز مرکزی برای یافتن محصولات باکیفیت و البته با قیمت مناسب است. این طور که به نظر میرسد کشوری با جمعیت قریب به 80 میلیون در حال پیشروی در صنعت مد بوده و تاکنون این مسیر را به خوبی طی کرده است.
یکی از اهداف ترندیول نشان دادن قدرت تولید و طراحی ترکیه است. اگرچه نمیتوان از نظر جهانی، استانبول را در مقایسه با چهار شهر بزرگ میلان، پاریس، لندن و نیویورک قطب مد دانست؛ ولی استانبول از نظر صنعت مد و طراحی در منطقه خاورمیانه و آفریقای شمالی حرف اول را میزند و پایتخت درجه دو مد محسوب میگردد.
در سال 2002، میانگین سرانه تولید ناخالص داخلی ترکیه برابر با 3,600 دلار بود. این مقدار کمی بیشتر از گینه استوایی است که نفت تولید میکند. تا 2015 این سرانه برابر با 9,261 بود (کمی کمتر از مالزی). امروزه ترکیه در بین 20 کشور اقتصادی جهان قرار دارد.
در بازارهای توسعه یافته، تجارت آنلاین حدود 7.1 درصد کل درآمد خرده فروشی را از آن خود میکند. این مقدار برای بازارهای نوظهور برابر با 5.1 درصد است. بازار ترکیه هنوز اشباع نشده است. به همین دلیل فضای زیادی برای گسترش دارد. در سالهای اخیر، تجارت آنلاین ترکیه هر ساله 22 درصد رشد داشته است. اعتماد مشتریان در ادامه این رشد تاثیر بسزایی دارد.
حدود 40 درصد از مصرف کنندگان با سایتهای آنلاین موافق هستند اما اصلاً از آنها خرید نمیکنند. افراد هنوز ترجیح میدهند که در اینترنت به دنبال کالای مورد علاقه خود بگردند اما آن را حضوراً از فروشگاهها خریداری کنند. اگرچه این پتانسیل خرده فروشی آنلاین توانسته است خریداران خارجی را جذب کند.
همکاری Alibaba با ترندیول
Alibaba در سال 2018 سهام پلتفرم تجارت آنلاین ترندیول را به ارزش 750 میلیون دلار خرید. در پی این همکاری، این دو شرکت به پیشرفت ترندیول که میلیونها مشتری در سراسر جهان دارد کمک خواهند کرد. علاوه بر آن، ترندیول از مهارت و قابلیتهای Alibaba در زمینه فنآوری، تجارت آنلاین و پرداختهای موبایل در بازار تجارت آنلاین در حال رشد و جوان امروزه بهره خواهد برد.
از آنجایی که تنها 3.5% خرده فروشیهای ترکیه بصورت آنلاین انجام میشود، ترندیول برای پرورش و شکلدهی زیرساخت خرده فروشی در منطقه فرصت فوقالعادهای دارد. این موقعیت میتواند برای Alibaba نیز بسیار قابل توجه باشد.
حجم بازار تجارت آنلاین کشور ترکیه در سال 2017 برابر با 42.2 میلیارد لیره ترکیه (9.19 میلیارد دلار) بوده است. این حجم در سال گذشته برابر 30.8 لیره بوده است.
به گفته مایکل اوانز مدیرکل گروه Alibaba:
"ترکیه به دلیل قابلیت پیشرفت و ارتقای اقتصاد دیجیتال در منطقه و جهان، بازاری جالب و مهم است. ما به حمایت از برندها، بازرگانان و تولیدکنندگان ترکیه خواهیم پرداخت. باید خاطر نشان کنم که در این سرمایه گذاری، موسس ترندیول به ادامه رهبری خود خواهد پرداخت."
به گفته دمت موتلو موسس و مدیرعامل ترندیول:
"ما بابت این همکاری بسیار مشتاق هستیم.هر دو شرکت دارای فرهنگ، ارزش و اهداف بزرگ مشابه در حوزه اقتصاد دیجیتال میباشند. Alibaba به برندها، بازرگانان و تولیدکنندگان ترکیه در یافتن هزاران مشتری جهانی کمک خواهد کرد و ما نیز به مشتریان ترندیول خدمترسانی نموده و به توسعه اقتصاد دیجیتال ترکیه و منطقه کمک میکنیم."